Google Shopping

Wat is Google Shopping

Google Shopping is een belangrijke uitbreiding op Google Ads. De zoekresultaten van Shopping worden bovenaan de pagina weergegeven. Dit zijn kleine advertenties met een afbeelding, de naam van de aanbieder, de prijs en eventueel een rating.

Wanneer iemand in Google een bepaald product zoekt, worden de gevonden producten van diverse aanbieders getoond.Deze kunnen op basis van onder andere de prijs met elkaar worden vergeleken. De bezoeker kan klikken op een van de advertenties en komt daardoor op de website van de desbetreffende aanbieder. Daar kan het product direct worden gekocht.

Wat kan ik met Google Shopping

Als je online producten verkoopt via jouw website of webshop dan kan het interessant zijn om deze producten ook aan te bieden via Google Shopping. Dit doe je door de kenmerken van je producten via een zogenaamde product feed door te geven aan het Merchant Center van Google. Wanneer je het Google Merchant Center koppelt aan je Google Ads account kan je vervolgens een campagne opzetten voor je producten.

Jouw producten verschijnen dan in de zoekresultaten van Google in de vorm van kleine advertenties. Deze advertenties trekken meer aandacht dan de andere zoekresultaten en vergroten de kans dat bezoekers het product bij jou kopen. Dit komt doordat het aankoopproces via internet wordt verkort en vereenvoudigd.

Google-Shopping-KoelICT

Wat doen wij

Koel ICT is specialist op het gebied van Google Shopping. Wij zorgen dagelijks dat het inzetten van deze functionaliteit leidt tot meer bezoekers op jouw website, meer nieuwe klanten en meer orders.

Wij koppelen jouw Google Ads met Google Shopping en monitoren het effect ervan. Op basis van de rapportages kunnen wij je adviseren om bepaalde wijzigingen door te voeren. Dit kan zijn in de productkenmerken of in de producten waarvoor je adverteert met Google Shopping.

Wat kost Google Shopping

Bij Google Shopping gaat het om de kosten per klik op een advertentie. Dit wordt bepaald door een biedingssysteem. Je betaalt een bepaald bedrag per keer dat er op jouw advertentie wordt geklikt. Als jouw advertentie honderd keer wordt weergegeven, maar er vijftig keer op wordt geklikt, betaal je alleen voor die 50 klikken. Omdat jij zelf een maximum bedrag per maand instelt voor de klikken op jouw advertentie, word je achteraf nooit verrast.

Naast de kosten per klik, die je betaalt aan Google, brengen wij eenmalige en maandelijkse kosten in rekening voor het inrichten, rapporteren en optimaliseren. Deze tarieven zijn afhankelijk van welk pakket je kiest.

Meer informatie of afspraak over Google Shopping

Heb je nog vragen over Google Shopping, neem dan contact met ons op door het contactformulier in te vullen. Wij geven je graag het allerbeste advies.